Nye entrépriser på Greve Museum og Mosede Fort pr. 28. marts 2023

Greve Museums bestyrelse vedtog på bestyrelsesmødet i marts 2023 prisstigninger på Greve Museum og Mosede Fort

Grevegård, hvor Greve Museum, er placeret, er en smuk gammel hedebogård med stråtækt tag og gul facade. På billede er der også syrener

Indhold

Museet tilbyder et mangfoldigt udbud af udstillinger og aktiviteter af høj kvalitet, og museet bestræber sig hele tiden på at udvikle nye og bedre tilbud til en bred målgruppe. Kvaliteten af tilbuddene skal afspejles i prissætningen.

Det kræver et godt økonomisk fundament at drive et museum. Der skal både være midler til drift og udvikling. Museet modtager offentlige tilskud, der dækker den grundlæggende drift, men der er pres på de offentlige budgetter i disse år. Derfor er det væsentligt, at museet selv medvirker til at forbedre sit økonomiske fundament. Det sker bl.a. ved løbende at optimere ressourceforbruget, men det skal også ske ved at forøge indtægterne bl.a. gennem en stigning i entréindtægter.

Der er store forventninger til, at museer fortsat udvikler sig som fantastiske steder, der danner rammer om oplevelser, fællesskaber og kan løfte nogle store samfundsopgaver. Museerne skal bidrage til at løse udfordringer med bæredygtighed, ensomhed, mistrivsel etc. Prisstigningerne er med til at fremtidssikre, at museet fortsat kan være på højde med den generelle samfundsudvikling på disse områder.

Ændrede priser

På Greve Museum betyder prisændringerne, at borgere i Greve Kommune over 18 år betaler 60 kr. for at besøge museet. Prisen er inkl. et personligt årskort. Det betyder, at der er fri adgang til alle museets udstillinger og udvalgte arrangementer i ét helt år fra udstedelsesdagen for kun 60 kr. svarende til 5 kr. pr. måned.

For andre gæster koster en entrébillet 60 kr. og et personligt årskort kan købes til blot 100 kr.

Det er altid gratis for børn og unge fra 0-17 år at komme på Greve Museum. Det kan kræve særlig entré at deltage i udvalgte arrangementer, og der er altid en materialepris i børneværkstedet, når det har åbent.

Det er stadig gratis at besøge museumscaféen, hvis man ikke besøger udstillingerne eller deltager i et arrangement. Vær opmærksom på, at caféen kan være lukket for alm. gæster i forbindelse med udvalgte arrangementer.

2 museer for 1 pris

Med et 2 museer for 1 pris-årskort* kan du besøge både Greve Museum og Mosede Fort, Danmark 1914-18. Årskortet giver fri entré til begge museer for årskortholderen og en valgfri ledsager ét helt år for blot 250 kr. Årskortet 2 museer for 1 pris koster kun 150 kr. for borgere i Greve Kommune ved fremvisning af sygesikringsbevis. Dette årskort gælder også for årskortholderen og en valgfri ledsager.

* Årskortet giver fri adgang til museernes udstillinger inkl. særudstillinger. Det giver ikke fri entré til alle arrangementer.

Priser Greve Museum pr. 28. marts 2023

Alm. entré

Voksen

60 kr.

Voksen, Greve Kommune (m. sygesikring) – OBS! Billetten gælder som årskort og er gyldigt 1 år.

Børn og unge (0-17 år)

Årskort Grevegård

Voksen (personligt)

100 kr.