Fælles-stik til Broderistens udstilling

Skal dit broderi med på museum? Ja da!!! I 2025 går Greve Museum sammen med Broderisten om at lave en udstilling. I udstillingen skal der være et fælles-stik, hvor vi håber, at mange af jer har lyst til at bidrage med et lille broderi til det samlede værk.

OPDATERING 1/10

Der er lige nu helt udsolgt af kits både hos Broderist.com og her på Greve Museum.

Vi er helt og aldeles overvældede over den store interesse. KÆMPE tak til alle jer, der har lyst til at være med. Og vi beklager, at der lige nu ikke er plads til flere, da vores udstillingsrum gerne skal kunne rumme både et fællesstik og en masse andre spændende ting.

Om projektet

Motivet er hemmeligt, men temaet er GRIN/GRIS, så ud fra temaet kan du frit fabulere med nål og trad. Det kan stikke i alle mulige retninger!

Du behøver ikke at være professor i broderi for at være med! Både nybegyndere og garvede stikkere er velkomne. Broderiet er heldigvis lille (ca. 8 x 8 cm), så det er ikke verdens største opgave, du skal i gang med!

Du får yderligere information om alt det praktiske omkring selve broderiet, når du modtager dit kit. Som tak for dit bidrag, får du en invitation til en eksklusiv rundtur sammen med Broderisten og museumsinspektør Kamilla Hjortkjær på museet, inden udstillingen åbnes for alle andre!

Sådan deltager du

Kittet udleveres i perioden fra 14. september til 20. oktober 2024 (OBS! Alt udsolgt).

Der er mange kits, og vi har brug for mange hænder, der vil være med til at skabe et stort værk sammen med os, så hvis du har en nabo, en stikkerklub, en gammel klassekammerat, en tante eller en nevø, der også gerne vil brodere, så bestiller du selvfølgelig bare flere broderikits på én gang. Man må også meget gerne selv bidrage med mere end et broderi!

Aflevering

Broderiet kan indleveres hos Greve Museum, Bækgårdsvej 9, 2670 Greve eller i Broderistens postkasse Ole Rømers Gade 46, 8000 Aarhus C. Det er naturligvis også muligt at sende broderiet med posten til én af de to adresser (for egen regning).

Deadline for indlevering af dit færdige broderi: 1. november

Udstillingen åbner den 7. februar 2025 og kan opleves frem til 31. oktober 2025.

Sidst opdateret: 04. oktober 2024